zondag 26 maart 2023

Gebreide sokken... vervolg...

Het bloggen blijft nog wel even
 op een lager pitje staan.

Maar af en toe een kleine update
vind ik  fijn.

Zo zijn mijn blauwe sokken (klik)
al weer een poosje af.


De boord van de eerste sok was  te strak
en dus ging ik op zoek
naar een andere manier.

Ik vond een bewerkelijke
maar effectieve manier
waardoor er voldoende rek
in de boord komt.


De techniek zag ik op dit filmpje (klik).

Je draait als het ware de breipen
na het afhalen van de steek
een keer rond.

Bij een averechtse steek draai je naar je toe...
... bij een rechte steek draai je van je af.

E Z E L S B R U G G E T J E

Bij averecht steek je naar je toe...
bij recht steek je van je af.


Met het breien van deze sokken
 heb ik zoveel nieuwe technieken geleerd...
... dat geeft een heel tevreden gevoel.

3 opmerkingen:

Karen - Quilts...etc. zei

nice!

Coby Breitner zei

Echt mooie kleur ook.
groet Coby

Willy zei

Mooie sokken, zowel garen als patroontje. Ik zag dat je bij de tenen bent begonnen, dus dan is recht afkanten aan de boord niet handig. Ik kant sjaals ook altijd af zoals de steek zich voordoet.