woensdag 7 juni 2023

Quaker's Pride...

Er ligt hier nog een prachtig lap
die het verdiend om af te maken...

Q U A K E R ' S   P R I D E


Twee jaar geleden was ik de gelukkige winnaar
van de give away (klik) van de dames

Enthousiast begon ik aan dit patroon
maar liep vast toen ik 
een andere kleur rood wilde uitproberen.

Links is het originele rood
en rechts zie je een wat feller rood.

Ik kon niet kiezen...
en zo bleef de lap liggen.
 

Nu ik fris naar deze lap kijk
zie ik ineens dat "mijn" rood veel te fel is
en de oorspronkelijke kleur veel beter
harmonieert in het geheel.

Tijdens het Pinksterweekend
worden de rode accenten geborduurd.

Het felle rood wordt uitgehaald
en vervangen.


En dan ziet de lap er meteen
al voller uit.

Geen lege plekken meer.

De lege plek die er nog is
wordt later gevuld met 
initialen of een jaartal.


Het grijze motiefje links
wordt afgemaakt.

Ik besluit om in de maand juni
mijn aandacht vooral op deze lap te richten.


Het zal minder hard gaan 
als met de andere twee lappen.

Maar het is fijn te weten
dat aan het eind van deze maand
de Quaker's Pride
er heel wat motiefjes
bij heeft gekregen.

XXX

2 opmerkingen:

Annelies zei

Wat zitten er een leuke motiefjes in !

marga zei

Prachtig al dat borduurwerk. Ik doe altijd alles volgens het patroon maar moet denk ik ook eens proberen er een persoonlijk tintje aan te geven. Gr. Marga