woensdag 12 juli 2023

Borduurbee...

 Het weer is aangenaam koel
en daar geniet ik erg van.

Dus gelijk er maar even voor gaan zitten 
om een blogje te schrijven.

Er is genoeg te vertellen...
maar voor vandaag hou ik het
 bij de voorbereidingen voor de borduurbee
die vanmiddag op de agenda staat.


Mijn borduurkarretje (klik) werd geïnspecteerd...
en dit stapeltje gaat mee.

Het zijn vooral werkjes
die nog maar
een heel klein beetje 
liefde en aandacht nodig hebben
en dan zijn ze af.


Dit lapje deelde ik gisteren op Instagram...
daar hield ik je op de hoogte 
van het borduren
van het een-na-laatste vakje.


Maar ja...
de draadjes moeten nog wel afgewerkt...
... typisch iets voor de bee.


Deze van Jantina Mantal...
bijna af...

Ik moet het patroon
er weer even bij zoeken
en dan hoop ik haar deze zomer
af te krijgen.

Ze mag mee ...
voor de gezelligheid.


Deze twee 
hebben ook nog een paar
van die vergeten draadjes...


Hier moet nog een klein stukje
van de zoom worden gedaan...

Echt hoog tijd om dat
vandaag eens af te maken.


Deze is al weer een paar jaar oud...
en is voor de show-and-tell.



Net als deze...
... *Ü*...


De vorige keer
was de merklap mee...


... vandaag deze kleine borduurprojektjes
van de GH 1857.

Een échte aanrader...
ik heb haar
 met heel veel plezier geborduurd.


En dit "oudje"
is de hekkensluiter.

Voor mijn gevoel ook al weer
lang geleden geborduurd...
... maar wanneer ik het opzoek (klik)
blijkt het nog maar een jaar te zijn.

Je vindt hier (klik) nog meer berichtjes
over deze lap.

En terwijl ik dit berichtje tik 
bedenk ik mij opeens
dat je waarschijnlijk niet eens wist
dat ik op een nieuwe borduurbee zit.

Eigenlijk is het een oude...
maar hoe dat precies zit...
vertel ik een andere keer.

XXX

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk een borduur bee , er zou weinig uit mijn handen komen en veel terug borduren met quilten gaat er minder fout .
Praten en borduren vind ik toch wat moeilijker .

Gr Edith .

Karen - Quilts...etc. zei

such pretty stitching - you do it so neatly and pretty fast I think.

marga zei

Wat een prachtige borduurwerken. Het zijn heel veel steekjes door jou gemaakt.
Groeten
Marga

Coby Breitner zei

Heerlijk gezellig lijkt mij een borduur-bee.
Groetjes Coby