woensdag 2 augustus 2023

Afvinken...

Vandaag begon de dag druilerig...
en ik had zin om met de lap
met kleine vierkantjes (klik)
verder te gaan.


Het laatste vierkantje was een ster
met kleine hondjes rondom.

Wij hebben geen hondjes 
dus heb ik zelf een ontwerp gemaakt...
... en voor mijn doen snel.

Meestal gaan daar soms weken overheen
en zit ik te dubben en te denken.

Maar ja... daar was nu geen tijd voor.

En zo werd dit mijn alternatief.


Was de ochtend druilerig...
hij begon voor mij ook raar.

Ik was al om 4 uur klaar wakker
en dan ga ik uit bed.

Woelen en draaien is niets voor mij.


Ik vermaakte mij vooral
met het afhechten van de draden
van verschillende borduurwerkjes
op deze grote lap (klik).


Maar tegen half acht kon ik
mijn ogen eigenlijk niet meer open houden.

En och... we hebben immers nog vakantie...
 dus dook ik mijn bed weer in...
om pas ruim na tienen weer wakker te worden...


Ik weet niet of het daardoor kwam
maar mijn gevoel voor tijd
was de rest van de dag behoorlijk van slag.

Niet erg... 
want na twee dagen 
met allerlei activiteiten
hadden we voor vandaag
een relaxdag ingepland.

De rest van de dag werden
 de nodige kruissteekjes geborduurd
en vanavond was het af.

Heerlijk om weer wat af te vinken.

Mocht je deze vierkantjes ook willen borduren...
klik dan even op de link hier boven in dit blogje.

Je vindt daar alle info.


Het blokje rechts bovenin
is een eigen interpretatie 
van het origineel.

Er zaten katten op de hoeken.

Omdat wij die niet hebben
was ik naar een alternatief aan het zoeken
maar dat was ik vergeten
bij het schrijven van het vorige bericht.

Tja... dat krijg je wanneer werkjes
lang blijven liggen.

 
Voor wie wil mijn versie.

Slaap lekker voor zo...

XXX

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien de invloed van de volle maan dat je zo vroeg op was , zelf merk ik ook dat ik slecht slaap bij volle maan !

Gr Femke.

Annelein zei

Hi Femke... dat is het... stond er niet bij stil dat het weer volle maan is...

Annelies zei

Wat een leuke eigen versies !

Marja zei

Ik was vergeten, dat ik hier ook ooit mee begonnen was. Nu weer opgezocht en blij met jouw versies. Dank voor het delen!
Komende week maar eens proberen af te maken!