dinsdag 12 september 2023

De mand...

 Mijn mandje met inhoud
stond braaf op mij te wachten
toen wij zondagavond thuis kwamen.


Nadat de tassen waren uitgepakt en opgeruimd
ging alles opnieuw door mijn handen.
  
Gistermorgen heb ik de eerste foto's gemaakt
zodat ik het ook hier met jullie kan delen.


Voor vandaag heb ik dit stapeltje
uit de mand gehaald.

Lieve kleine oude schoolwerkjes
uit vervlogen tijden.


Maar eerst dit boekje van Dilmont...
...het is wat beschadigd
maar zo mooi om in te bladeren.

Met prachtige alfabetten, randjes, 
monogrammen en veel meer moois.


Dit lieve kleedje met allemaal platsteekjes
en een prachtige open rand.


Een stoplapje met de initialen MO.


Een lapje met
 een identieke voor en achterkant.

Hiervoor gebruik je de Holbeinsteek.


Prachtig afgewerkt met
een zigzagkant.


Een schoollapje uit 1924
van J.N. Labeur.

Hier en daar is er een kruisje verloren gegaan
en het lapje is wat gaan "bloeden".


Een lettertap die nog niet af is
van J.S Vinke, oud 10 jaar.

Ontroerend om te zien.

Vandaag is Nora jarig...
zeven jaar wordt ze al weer.

Maar drie jaar jonger 
dan J.S. Vinke.


Zoals je kunt zien 
zit er nog veel meer in de mand.

Maar dat is voor een volgende keer.

XXX

4 opmerkingen:

Hoebrechts zei

Echt vriendelijk alles met ons delen. Grote dank

miekequilt zei

Een mooie mand met heel bijzonder mooie inhoud. Heb je hem van iemand gekregen? Ik zie mijn kleindochter niet zo mooi borduren als deze 10 jarige.

Anoniem zei

Wat mooi en leuk om in het mandje te bewaren , ben je niet bang voor motten in dat oude linnengoed !?

Gr Marja.

Arish zei

Preciosa cesta y preciosos tesoros dentro de ella. BESICOS.