maandag 11 september 2023

Weer thuis...

Ik ben weer thuis...
en dat is ook fijn.

De wasmachine draait 
voor de tweede keer vandaag.


Maar dat is ook het enige 
wat er vandaag aan huishoudelijk werk 
wordt gedaan.

Met de koelere dagen op komst
schuif ik dat nog even op.

Met het ophangen van de eerste was van vandaag
kwam ik op de zolder.

De zolder die ik wil veranderen 
in mijn eigen handwerk plekje.


Voor het zover is 
moet er nog heel veel gebeuren...
...lastige keuzes worden gemaakt.

Maar wanneer ik het doel voor ogen hou...
moet zelfs ik dat kunnen.

Je zult er vast de komende tijd 
meer over lezen 
op mijn blog Opgeruimd en schoon (klik).

Ik volg voor het opruimen 
de tips van Dana K. White (klik).

Het is een eenvoudig concept
wat voor mij werkt.

Het komt er in het kort op neer
 dat je huis, kamers en kasten 
allemaal een beperkte ruimte hebben.

A L L E S

wat je gebruikt of wilt bewaren
moet in die beperkte ruimte passen
zonder de functie van die ruimte aan te tasten.

Wanneer je meer spullen hebt dan ruimte
zul je keuzes moeten maken.

Wat blijft en wat gaat weg.

Dat laatste vind ik dus verschrikkelijk...
maar is nodig om die mooie ruimte op zolder
ook daadwerkelijk te krijgen.


Waar dit mandje
een mooie plek krijgt
 zonder onder te sneeuwen
door al die andere spullen.

Zal het lukken 
om dit vóór het einde van dit jaar te realiseren?

Dat is wel mijn doel.

10 opmerkingen:

Marlien zei

Ooh jij hebt ook al een opruimblog.
Ik ben al maanden bezig, want wat had (en heb) ik toch veel (hobby)spullen.

Marlien zei

En zo'n mandje heb ik ook nog, van m'n moeder, maar dan met deksels.

miekequilt zei

Het is een mooie ruimte. Ik zou zeker alles op alles zetten om dat in orde te maken. En ja, dan moeten er dingen verplaatst of zelfs weggedaan. Maar dan kun je daarna genieten van je mooie handwerkplek.

Karen - Quilts...etc. zei

the attic looks like a perfect place for your sewing room - you can do it make it tidy and clean!!

Annelies zei

Bij mij moest het versneld ivm de verhuizing vorig jaar en ik moet er geestelijk nog steeds van bijkomen. Veel op Marktplaats, veel naar de kringloop en ook weggegooid. Ik heb dingen weggedaan waar ik echt spijt van heb.

anja zei

Ik begrijp heel goed hoe lastig het is, dingen wegdoen. Maar wat heb je een fijne ruimte, en wat moet het heerlijk zijn daar plannen voor te maken! Als het weer straks omslaat, heerlijk om dan steeds weer een stukje aan te pakken, en ja hoor, dan heb je het aan het einde van dit jaar vast helemaal voor elkaar! Ik kijk nu al uit naar de foto's!

Annelein zei

@Marlien...

Ik ga de komende dagen jou opruimblog "bij lezen". Blijkbaar geb jij bet achter de rug waar ik mee ga beginnen. Ik zag dat jij ook veel hebt weg gedaan. Woe weet helpen jou ervaringen mij met "lastige" beslissingen...

Wat leuk dat jij ook een vergelijkbare mand hebt...

Annelein zei

@Miekequilt en @Anja.. dank voor jullie bemoedigende woorden.

Annelein zei

@Karen.. thanks for your mental support...

Annelein zei

@Annelies... dat je bij moet komen van al dat opruimen en wegdoen kan ik mij zo gied voorstellen. Ik vind dit soort klussen altijd enorme energievreters.