dinsdag 17 oktober 2023

De mand... (vervolg)...

 Vanmorgen was ik op zolder
en daar zag ik mijn mandje (klik) staan.

Die ging mee naar beneden
en één voor één werden de schatten
eruit gehaald.


Dit is een prachtig kleedje...
Reticella staat er op een papiertje achterop.

Wanneer je op het plaatje klikt
kun je de details beter zien.

Je kunt zien dat het met veel liefde
is gemaakt.


Deze handschoentjes zaten er ook in...
... geen handwerk...
...maar wel mooi om zo neer te leggen.


Dit kleedje oogt ook zelfgemaakt. 

Wel moet er het één en ander hersteld worden.


Veel van de stijltje in de blaadjes zijn stuk...
die wil ik proberen te herstellen.


Gelukkig kan ik kantklossen...
want er zijn ook wat van dit soort
reparaties nodig.


Er kwamen twee stroken met filetwerk
uit het mandje.

Ik vermoed dat het machinaal is gemaakt
en zo van een lakenset geknipt.


Een kantklossen kleedje.


Er zit ook een groot rosebruin kleed in
met wat Engels borduurwerk...
en open gewerkte motieven. 

Het lijkt zelf gemaakt 
maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen.

.... wordt vervolgd...

XXX

1 opmerking:

Arish zei

¡¡Qué maravillas!! BESICOS.