donderdag 19 oktober 2023

Oude plaatjes...

Nu ik thuis aan het opruimen ben
worden spullen die bij elkaar horen
ook bij elkaar op geborgen.

Ik heb wat echt oude tijdschriften
die nu bij de oude handwerkjes liggen.

Van één ontbreekt de kaft...
tenminste... dat vermoed ik.

Er staan allerlei brei- en haakpatroontjes in
 voor baby's, meisjes, jongens en dames.


De tekeningen bij de patronen
zijn zo mooi.

Daarom deel ik er hier een paar.


En misschien dat ik ook wel
een paar patronen
 met fijn garen zelf probeer te maken
deze winter.


Er is genoeg keuze...
en wanneer de zolderkamer af is
heb ik een plekje
om ze op te hangen.


Aan een soort van kledingrekje zeg maar.

Ik heb al een ideetje
hoe ik dat wil gaan doen.


Ik vraag mij af of de moeders
met grote gezinnen
tijd hadden om deze mooie jurkjes
te breien.


Ik vermoed dat dit niet 
voor de arbeidersklasse 
was bedoeld...


Ik heb nog altijd mooie herinneringen
aan een babycapeje 
die mijn tante aan het haken was.

Ik mocht als jong meisje 
ook een paar toeren doen. 

Ik vermoed nu 
dat ze het later op de avond
 heeft uitgehaald...
... maar wat voelde ik mij groots dat zij
mij dat toevertrouwde.

XXX

2 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een enige plaatjes. Opruimen brengt veel leuks hè.

Karen - Quilts...etc. zei

those baby capes really are pretty. Yes I don't think mothers of large families would have time for knitting pretty things - maybe socks?