donderdag 9 november 2023

Until we meet again...

 Lieve lezers van mijn blog...

Google heeft de spelregels 
voor het bloggen veranderd.

Voor mij betekent dit
dat ik stop met bloggen.

Dank jullie wel voor jullie... 
soms jarenlang trouwe support.

Ik heb de tijd genomen
om één en ander goed te overdenken.

Dit blog is een belangrijk onderdeel
van mijn creatieve leven.

Ontstaan in een tijd 
dat het internet een manier was
om vrij informatie met elkaar te delen.

Langzaam maar zeker veranderde dit.

Voor mij betekende dit met regelmaat
handmatig allerlei ongevraagde "services"
van Google uitzetten.

Dat had ik er graag voor over.

Helaas kan ik nu alleen nog foto's plaatsen
wanneer ik die vrijheid opgeef.

Maar daar zal het niet bij blijven.

Straks heb je een soort van 
digitaal internet paspoort nodig
om van het internet 
gebruik te mogen maken.

Mij benauwen al dit soort maatregelen...
en ik trek dan al snel een lijn...
tot hier en niet verder.

Werd mijn wereld eerst groter door het internet...
langzamerhand verkleind die wereld zich weer.

Wat blijven zijn mooie herinneringen
aan een bijzondere tijd.

Ik neem afscheid 
met een Ierse zegen...

May the road rise to meet you
May the wind be at your back
May the sun shine warm upon your face
The rain falls soft upon your fields
and until we meet again
May God hold you in the palm of His hand.

XXX

Naschrift 
12 november 2023

Er is een héél klein lichtpuntje (klik).

De Autoriteit Persoonsgegevens
en de andere toezichthouders
voor privacy gaan samen kritisch kijken
naar de nieuwe gebruiksvoorwaarden
van Facebook en Instagram.

Ik hoop dat Blogger ook wordt meegenomen.

Het plaatsen van foto's bij Blogger kan alleen 
nu alleen nog maar wanneer je Google 
toestemming geeft informatie over jou 
te verzamelen.

Wanneer je Blogger gebruikt
en zelf geen problemen ervaart
 met het plaatsen van foto's
dan heb je in het verleden 
die toestemming vrijwillig gegeven.

XXX

23 opmerkingen:

Annelies zei

Echt heel erg jammer. Ik ga je blog erg missen.
Dank voor alle mooie berichten.

Anoniem zei

Begrijpelijk dat je dat niet wil en schandalig dat internet bepalen gaat wat je wel en niet mag doen met je eigen blog !

Heel jammer want je bent nog een van de weinigen die een gezellig blog schrijft over van alles wat met je verzamelingen en handwerken te maken heeft !

Misschien als alle bloggers er tegen in gaan lukt het om hier een eind aan te maken !

Hoop nog van je te “ horen “ lees lezen , geniet maar van de mooie dingen .

Groetjes Femke.

Yolanda zei

Heel jammer, maar ik begrijp je keuze. Voor mij ging er ook een wereld open en ik genoot van alle mooie dingen, quilts en borduurwerkjes, die langs kwamen op het www. Maar nu komen er zoveel regeltjes, advertenties en criminele dingen voorbij... dan is de lol er wel vanaf.
Ik hoop dat je blog nog wel blijf staan, ik kijk regelmatig nog op verschillende blogs ook al worden die niet meer bij gehouden. We gaan je zeker missen, bedankt voor alle inspiratie en mooie breirollen, het ga je goed <3

els zei

O wat jammer, maar begrijpelijk. Ik heb genoten van je berichten en foto's van prachtige werkstukken. Je hebt me vaak geïnspireerd en daar wil ik je voor bedanken.

Daniëlle zei

Dankjewel voor al het leesplezier!
Ook jou Gods zegen toegewenst!

Anoniem zei

Wat jammer na al die jaren, maar begrijpelijk.
Bedankt voor alle blogs

Mieke

Karen - Quilts...etc. zei

I will miss your blog and I am first hearing of this today that some people will no longer be able to blog using Google I do not understand what is going on

Karen - Quilts...etc. zei

have you tried to use Wordpress.com ?

miekequilt zei

Wat vreselijk jammer. Ik ga je missen met al het moois wat je steeds liet zien. Ik heb nog niks gemerkt van die regels, misschien is Google mij vergeten.

loraine everard zei

So sorry to hear it, but I think you are absolutely right about what the future holds. Best wishes for the future, I will miss this space.x

Anoniem zei

Ik heb nog nooit gereageerd maar volgde je wel steeds Jammer dat jet niet meer kan Dit lijntje lijkt nu te breken Gods Zegen met alles Liefs Willy uit Voorthuizen

creatieshaken-ria zei

Echt gaat het allemaal veranderen ik was daar nog niet van op de hoogte.
En wanneer gaat dat in.Jammer dat ik mijn blog daarmee zou moeten stoppen.

Winny zei

Dit is echt heel erg jammer... Ga je verhalen zeker missen... Het allerbeste toegewenst, Winny

Anoniem zei

Wat jammer !
Erg genoten van de interessante verhalen en foto ‘s .
Ik wens je wel nog veel plezier toe met je mooie handwerken .
Hartelijke groet.

Anoniem zei

Wat jammer dat we je blog moeten gaan missen. Ik heb zelf geen blog dus weet niks van alle veranderingen. Zonde dat we niet meer kunnen meegenieten van al jouw mooie handwerken. Heel erg bedankt voor de alle inspiratie die je ons gaf en voor de prachtige breirollen die we dankzij jouw inzet konden breien.
Groetjes, Jo

AnitaA zei

Wat ontzettend jammer dat je gaat stoppen, ik snap het maar zal je verhalen en je handwerkresultaten erg gaan missen!!
AnitaA

Marlien zei

Wat is er dan veranderd?
Ik heb twee blogs maar weet van niks.

Annelein zei

@Marlien, er staat een naschrift bij mijn laatste post met een linkje naar een actueel artikel.

Was net even op je blog. Beterschap...het lijkt heersen. Ga zo even verder lezen bij jou.

Annelein zei

@Karen.. I will have to investigate that... thanx for the tip.

Annelein zei

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties... dat doet goed... <3

anja zei

Ik hoop dat je nog even blijft, wacht even, want wie weet mag dit niet worden doorgevoerd.
Ik gebruik ook blogger, en heb nog niets gemerkt en ook niets hierover gehoord. Maar als dat gaat gebeuren, zullen velen stoppen met bloggen, ikzelf ook, zo jammer.
Mocht je er echt mee stoppen: heel erg bedankt voor al je leuke berichten, ik ga je missen!

Marlien zei

Storm in een glas water.
Ze verzamelen die gegevens al van de eerste dag dat jij hier blogt.
Dat heb je bij het starten van je blog al geaccepteerd.
Er veranderd dus helemaal niets.
De EU heeft ze alleen verplicht daar transparanter over te zijn.

Annelein zei

@Marlien,

Ik heb, vanaf dat het kon, elke keer braaf de tijd genomen om geen toestemming te geven. Het gaat dan om cookies en advertentie. Het kost tijd maar ook doorzettingsvermogen.. vooral in het begin. Je moet veel stappen doorlopen, goedlezen en alert blijven. Google veranderde tussentijd regelmatig van strategie. Je moest steeds meer handelingen uitvoeren om zaken te weigeren. Maar je krijgt er een soort van feeding voor. Met grote regelmaat, soms wekelijks, werd ik telkens opnieuw gevraagd toestemming te geven. Menigeen is er dan klaar mee en klikt op OK.

Verder gebruik ik al een paar jaar Duck-duck-go ipv de incognitofunctie van google.

Op mijn mobiel heb ik nog veel meer afgeschermd. Een consequentie hiervan is dat veel functies niet werken en dat vind ik prima. Zolang ik maar zelf de keuze heb.

In het verleden was ik al gewend dat soms voor 1 of 2 dagen niet verder kon met aan google gelieerde functies tenzij ik Google toestemming gaf. Maar het heeft nog nooit zo lang geduurd als nu.

Maar gelukkig... ik ben voorlopig weer hier te vinden.