donderdag 25 januari 2024

Helemaal af...

 De sokken met het inbreiwerk zijn af.

Helemaal af...
en dat is bijzonder.

Ik ben een procesbreister...
niet echt een projektbreister.

Wanneer het breiwerk gedaan is
is het voor mij eigenlijk klaar.

Dat is niet alleen met het breien zo
maar eigenlijk met al mijn handwerken.

Zo langzamerhand heb ik heel wat handwerkjes
die in dit stadium zijn.

Het handwerken zelf is eigenlijk gedaan
en het wachten is op de échte afwerking.


Vandaar ook het woord FOCUS
voor dit jaar.

Afmaken... niet wegleggen.

Zo ging ik deze week op een avond 
er maar eens voor zitten om de draadjes
van de sok af te hechten.


Gistermiddag was het tijd voor een badje met eucalan...
niet te lang en niet te warm.

Ik blijf erbij staan omdat je nooit
zeker weet wat zo'n rood wolletje gaat doen.

Maar het badje verliep goed
en de sokken werden uitgespoeld.


Daarna nog even goed het overtollige water verwijderen
met de aloude truc met de handdoek.

Ze zijn nagenoeg droog...


...en mogen nog even in de woonkamer nadrogen.

Dan zijn ze echt af.

Hier (klik) vind je meer over de sokken
en de link naar het gratis patroon.

Mijn FOCUS geldt niet alleen voor lopende werkjes.

Maar ook voor

...vergeten werkjes...
... verwaarloosde werkjes...
... heb ik eigenlijk geen zin in werkjes...
... waar ligt het ook al weer werkjes...
... hoe ga ik verder werkjes...
... waar is het patroon gebleven werkjes...
... vind ik het nog wel leuk werkjes...

Nou ja... je begrijpt het wel.

Er zal veel af gemaakt gaan worden dit jaar...
dat is tenminste de bedoeling.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen...
en of ik het vol ga houden.

XXX

4 opmerkingen:

miekequilt zei

Dat streven heb ik ook. Maar of het lukt? Mooie sokken trouwens.

Anoniem zei

Mooie sokken geworden. Ik ben ook geen afmaker, veel dingen vind ik leuk om te maken en daarna ligt het heel lang te wachten om afgewerkt te worden. Heel dom eigenlijk.
Groeten,
Betsy

Elizabeth zei

Wat een prachtige sokken, eigenlijk tè mooi om te dragen!
Het is toch wel een goed voornemen om dingen helemaal af te maken...
Zelf heb ik nogal eens de neiging om aan van alles te beginnen en als dan de uitdaging eraf is blijft het een hele tijd liggen. Meestal komt alles wèl een keertje af. Draadjes afwerken probeer ik altijd goed bij te houden.

Joy from Days Filled With Joy zei

O, wat zijn die mooi geworden! Ik vind het veel te leuk om nieuwe dingen te beginnen... dus ik ben ook geen afmaker, haha! xx