vrijdag 12 januari 2024

Bijna af...

In december heb ik 
een ernstig breivirus opgelopen.

Het borduren verdween bijna helemaal
van mijn radar en mijn hoofd zat vol met brei-ideen.

Zoals deze sok...
een iets andere hiel dan ik gewend ben
en daarom alleen al stond hij hoog op mijn breilijstje.

De start ging niet van een leien dakje (klik).


Maar toen ik eenmaal de slag te pakken had
was het weer een leuk breiwerkje.

Het gratis patroon vind je hier (klik).

De sok brei je van teen naar been.

De pasvorm is perfekt
maar het inbreirandje van de boord
gaat wel erg moeilijk over mijn wreef.


Ik vind de sokken zó leuk
dat ik stug doorbrei.

Sok twee is zo af
 nu ik al die lastige hindernissen 
bij de eerste sok al heb gehad.

In het patroon wordt geadviseerd
 om met een iets grotere naald 
het inbreirandje te breien.

Ik brei een klein stukje 
maar vind dat toch niet mooi.


Ik pak de gewone breinaalden erbij
en zorg dat ik tijdens het inbreien
de draad die ik mee moet voeren
steeds voldoende ruimte geef.

En dat werkt!

De tweede sok zit heerlijk 
en het aantrekken is geen probleem.

Hup... nu alleen de inbreirand bij de eerste sok
 nog opnieuw breien.


En toen... tja... toen bleef alles liggen.

Tot vanmorgen.

Met frisse moed werden de steken
van de eerste sok op de naald gezet
en daarna kon het uithalen beginnen.


Van breien is het nog niet gekomen...
... maar alles ligt klaar.

Wie weet... 
dit weekend misschien???

XXX

3 opmerkingen:

creatieshaken-ria zei

Je sokken zijn prachtig en leuke kleurtjes.

Karen - Quilts...etc. zei

it is a pretty sock but too difficult for me to even think of

Hanne zei

Beautiful socks :-)