woensdag 24 januari 2024

Een doosje blijheid...

komt ook steeds meer binnen mijn bereik.

De engelse tekst is af.


Verzamel de draden van je leven
en borduur ze in blijdschap...
... of zoiets...

Het doet mij denken aan iets uit de bijbel
dat God alles doet meewerken ten goede.


Bijna iedereen heeft in haar leven
 wel dingen die moeilijk zijn
met "waarom" vragen.

Zondag hadden wij daar een mooie preek over
naar aanleiding van het leven van Job.

Het raakte mij omdat de spreker
het tot in de kern wist te benoemen
en het kon laten "zijn".

Het leven is niet altijd gemakkelijk...

De spreker haalde Corrie ten Boom aan.

Wanneer zelfs het laatste lichtstraaltje is verdwenen
dan is God niet ver weg
maar juist heel dichtbij.

Dan heeft Hij Zijn hand op het venster gelegd.

Op het moment zelf voelt dat misschien helemaal niet zo
...maar wat verder in de tijd...
wanneer je het allemaal
 wat meer vanaf een afstand bekijkt
zie je dat pas.


Dus verzamel ook in mijn draden
en borduur verder aan mijn doosje...
een doosje blijheid.

Gisteren kwam dit vogeltje erbij.


Het was even goed opletten
want de tekst met J O Y is 
één draadje uit het midden geborduurd.

Ik was zo gefocused op dat ene draadje
dat ik iets anders totaal vergat.


Ik ontdekte het pas toen alles uit de ring kwam.

Mijn rechter vogeltje zit een paar steekjes hoger
dan op het patroon staat
en dit ben ik bij het linker vogeltje vergeten.

Hmmm....
 ik vermoed dat het rechtervogeltje
nu toch uitgehaald gaat worden.

XXX

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je zo met het geloof bezig bent hoeft alles wat de mens maakt niet “ perfect” te zijn kijk maar naar de quilts die moeten een foutje hebben want alleen …… is perfect !

Gr José.

miekequilt zei

Zou het beter/ mooier worden als de vogeltjes even hoog staan? Ik vind ze nu erg leuk. Maar ja, als je het zelf maakt ben je toch vaak kritisch hè. Het garen vind ik erg mooi en ik ben benieuwd hoe het doosje er straks uit ziet.

Willy zei

Hej Willeke, ik moest meteen aan de Amish denken. Dus ook wat José schrijft. Het is sowieso een prachtig borduurwerk.

Marlien zei

Ben het met miekequilt eens.
Ik vind de vogeltjes zo juist mooi.
De rechter zingt op een hogere tak naar de linker.

Marlien zei

Ps ik zou in dit geval joy vertalen als vreugde

Elizabeth zei

Heel mooi stukje heb je geschreven! En dito borduurwerk...

Chookyblue...... zei

It's beautiful....... Bugger so your going to unstitch and re stitch that bird and branch.......