dinsdag 23 januari 2024

Voor mijzelf...

 Een poos geleden schreef ik (klik)
over een geheim borduurprojektje
voor mijn verjaardag.


Het meeste borduurwerk is af
maar de afwerking laat wat op zich wachten.

Alles zit in een doosje bij elkaar
en gisteren heb ik het doosje
 maar weer eens open gemaakt.


Er is van alles te zien...
en het wordt tijd om er iets moois van te maken.

Uren borduurwerk...
...met liefde voor mijzelf gemaakt...
... *Ü*...


Dit wordt een klein mapje...
...bijna af...

Wat ontbreekt is een alfabet.


Het zat er al wel op hoor...
en het zag er mooi uit.

Maar toen wist ik nog niet 
wat ik ervan ging maken.

En toen ik dat wel wist
zat het alfabet eigenlijk op de kop.

Ik heb het een poos genegeerd...
en toch maar uitgehaald.


Oeps.
... ja echt...

Het deed goed de maanden ervoor
iets voor mijzelf te maken.

Het getal zelf vind ik onbegrijpelijk...
maar ik ben dankbaar en tel mijn zegeningen.


De schatten liggen weer opgeborgen
in het kleine spanen doosje.

Er zijn twee projektjes af...
het schaarhangertje en het aardbeitje
dat ik een kroontje van glaskralen heb gegeven.

Een bijpassend meetlint 
zit ook in al in het doosje.

Wanneer ik meer werkjes
 heb omgetoverd in iets "nuttigs"
laat ik het hier zeker zien.

XXX

6 opmerkingen:

Annelies zei

Wat ziet het er allemaal prachtig uit. Echt een doosje waar je van kan genieten. Ik tik volgende maand de 66 aan. Ook onbegrijpelijk.

Karen - Quilts...etc. zei

all of the stitching is so very pretty

marga zei

Mooi al dat borduurwerk in rood. Ook het jaarpatroontje van Fox and Rabbit ziet er heel hebberig uit.
Ik ben zelf nog bezig met het patroon van denk ik het jaar 2022 van Fox and Rabbit maar wil eerst de advent borduurtje afmaken van Simone.
Groeten
Marga.

miekequilt zei

Wat een mooi cadeau voor jezelf.

dq zei

The red thread project is so stunning!

Willy zei

Dit is ook een prachtig project. Het Willeke rood blijft mooi!