donderdag 28 juli 2022

Half af...

Deze haakrol heb ik hier (klik)
 in 2020 al eens laten zien.

Een leuke CAL van Bianca
op FB en heet "onze haakrol".

Bianca heeft in 2019 meegebreid 
met mijn KAL, de winter breirol (klik).

Dat was zo goed bevallen dat
zij spontaan bedacht een haakrol
te faciliteren.


Het leven stond stil in april 2020.

Wij waren in afwachting van de geboorte
van onze derde kleinkind...

... en mijn hoofd maakte overuren.


Wat helpt er dan beter dan je handen
in beweging houden?

En dat deed ik... 
elke dag werden er toeren gehaakt.


Verrassend hoeveel steken er zijn.

En de lap groeide dan ook per dag
een stukje verder.


Wat ook fijn was aan het ontwerp,
 de afwisseling van meer dichte patronen
met open gewerkte steken.


En zo ziet mijn rolletje 
er nog steeds uit.

Ik weet eigenlijk niet meer 
waarom ik gestopt ben.

Waarschijnlijk omdat onze kleinzoon
was geboren en mijn aandacht had.


En hoe mooi zo'n halfaf rolletje er ook uitziet...
toch maar eens kijken of ik het kan afhaken.

Straks gaan we naar het zwembad...
... met het kleine grut...

Tijs (klik) is ondertussen al weer twee jaar
en dol op water!

XXX

1 opmerking:

Annelies zei

Echt de moeite waard om af te maken. Zo heb ik hier nog een andere haakrol liggen die alleen nog maar een rand erom heen nodig heeft.