maandag 5 september 2022

Rolmaatje... II...

 Tja... en die borduurwerkjes...
welke zijn dat dan?

Ik hoor het jullie denken...
... *Ü*...


Nou... bijvoorbeeld deze "Spring Sampler" (klik)
van Susan Ache.

Je vindt daar ook een link 
naar het gratis patroon.

Een echte aanrader!


Daar vind je trouwens ook de "Love Letter" (klik)...
of op zijn hollands... liefdesbrief.

Een leuke randensampler.

En als je goed zoekt zie je daar ook
de link naar weer een gratis patroon
van Susan Ache.

Ook al zo'n leukerd om te maken.

De rood/blauwe merklap van 1909
was ook een freebie.

Helaas niet meer beschikbaar.


Wat ook op een stapeltje in mijn rolmaatje ligt
is deze vakjeslap.

Ooit begonnen als meeborduurprojekt...
... maar gaandeweg kwam er steeds meer
eigen inbreng bij...

En door al die eigen inbreng
is het mij nog dierbaarder.


Anders dan anders is deze letterlap.

Ik heb deze een paar jaar terug geborduurd.

Het is een leuke lap...
 en komt uit een oude Ariadne...

Niet vragen welke...
want dat weet ik niet meer.

De stekenlap is er ook 
een paar jaar terug bij gekomen.

Ik had ineens zin in het maken
 van zo'n ouderwetse stekenlap.


Deze lap ligt ook op zo'n stapeltje.

De Bristol Sampler van Fox and Rabbits (klik),
Laura Duet 1962.

Er zit een verhaal aan vast,
maar dat vertel ik misschien nog wel eens
 hier op dit blog.

Dit was mijn projekt van afgelopen winter...
tijdens de Olympische Spelen.

Ik hab al eens eerder
 een Bristol Sampler gemaakt.

Over mijn "eekhoorn" sampler kun je
  hier (klik) en hier (klik) lezen.

XXX

2 opmerkingen:

Chookyblue...... zei

Love all these samplers......

Karen - Quilts...etc. zei

I love the squirrel sampler that I went back to look at