vrijdag 26 mei 2023

GH 1857... vervolg...

 Het voelt een beetje vreemd...
geen nieuw blogje meer over
de antieke breirol.

Maar er blijft nog genoeg over
om hier te delen.


Want hoe is het nu 
met de GH 1857 borduurlap???

Vrijdag 31 maart 
zijn de eerste steekjes geborduurd.

Je kunt het hier lezen.


Het borduren hiervan is zo leuk!!!

De borduurlap 
groeit bijna vanzelf.


Er zit genoeg variatie in...

Gedachteloos hele stukken borduren
of het fijnere werk 
waarbij je meerdere kleuren gebruikt.


Het fijne is dat het aantal kleuren
goed te overzien is.

Twee symbolen in het patroon
zorgen soms voor wat verwarring 
omdat ze visueel erg op elkaar lijken.

Ik borduur meestal vanaf een werkkopie
maar moest herhaaldelijk het origineel
erbij pakken.

Ook verdwijnen de ruitjes
wanneer je een kopie maakt.


Maar dat maakt het ontwerp zelf
weer ruimschoots goed.

Voor mij is dít
de fijnste lap 
die ik ooit geborduurd heb.

XXX

4 opmerkingen:

Annelies zei

Grappig dat je dat zegt. Ik heb hem al vanaf de uitgave in huis, met mooie garens. Heb nu twee motiefjes gedaan. Prachtige kleuren, maar het wil bij mij maar niet vorderen.

Annelein zei

@Annelies... ha ha... zo zie je aardig weer dat iedereen anders is...😄.

Karen - Quilts...etc. zei

pretty stitchery

Annelies zei

@Wiileke, maar hij blijft schitterend !