zaterdag 27 mei 2023

GH 1857 ... vervolg...

Wat zou ik GH
graag eens spreken.


Want o...  
wat is het een fijn patroon.

Wat voor meisje zou ze zijn geweest.

In ieder geval heeft ze
een groot talent voor kleurgebruik
en een verfijnde smaak.


Wanneer je zoveel plezier
aan het borduren beleefd
dan groeit zo'n lap bijna vanzelf.

Tussendoor krijgt de rand
ook de nodige aandacht.

Mij helpt het om de andere motieven
op de juiste plek te krijgen.


Met het huis heb ik het mijzelf 
onnodig moeilijk gemaakt.

Het origineel heeft een licht kader
 om het groene kozijn.

Maar ik vond de toepassing
bij het speldenkussen
... even bij de bovenste foto kijken...
 erg mooi.

Daar hebben de kozijnen 
een donkerder kader.


Er zat dus niets anders op dan het 
uit te proberen.

En eerlijk gezegd...
beide zijn mooi.

Uiteindelijk heb ik gekozen 
voor het originele ontwerp.

Omdat dit visueel het huis
meer status geeft.

En ik vind het vooral 
een heel statig huis...
... *Ü* ...

XXX

3 opmerkingen:

Annelies zei

Zeker een zeer statig huis ! Het wordt erg mooi !

Karen - Quilts...etc. zei

you have gotten a lot of stitching done on this since the last photo

Chookyblue...... zei

this is a beautiful cross stitch......I am enjoying seeing it come to life.......