zondag 28 mei 2023

GH 1857 ... vervolg ...

Wanneer je een maand lang
al je aandacht
aan één borduurlap geeft
worden er grote stappen gezet.
 

Dat is één van de dingen
die ik heb ontdekt.

De hele maand april 
is er alleen 
aan deze lap gewerkt.

Daarnaast was het verven van borduurstof
... het verhaal lees je hier...
altijd een dingetje
wat ik maar voor mij uit bleef schuiven.

Vele instructies heb ik
 de afgelopen jaren bekeken.

En dan blijkt dat al die informatie bij elkaar
toch ergens is blijven hangen.

Zo blij dat ik de uitdaging
met mijzelf ben aangegaan.


Maar wat doe je 
wanneer het borduuravontuur over lijkt?

Je nog borduurstof en -garen hebt
 en jij zelf nog niet wilt stoppen?


Dan ga ja natuurlijk gewoon
vrolijk verder
... *Ü* ...

Met stiksteekjes 
werden de kaders van de verschillende
borduurwerkjes aangegeven.

Want ik wilde zoveel mogelijk 
uit het over gebleven
borduurstofje halen.


En zo kwam er toch  ook een huisje
met een donkerder kader
om de kozijnen.

Het verhaal over de kozijnen
lees je hier.


En werd die schattige bloemenvaas
nóg een keer geborduurd...

... maar nu om straks
 in een prachtig naaldenmapje
te veranderen.

En toen was mijn groene Tarragon op...
en wacht ik tot ik meer nodig heb 
van de borduurwinkel
om mijn bestelling te plaatsen...
...*Ü*...


Op zolder vond ik een leuk doosje...
om straks
 al die leuke geborduurde frutsels
in te kunnen bewaren.

Hoewel...
... ik vermoed dat hij toch wat te klein is
voor al de ideeën die ik in mijn hoofd heb.

Fijne pinksterzondag!

XXX

2 opmerkingen:

Willy zei

Wat is het een prachtig lapje (frutsel;) geworden. Leuk om te zien dat je er met net zoveel liefde en plezier aan werkt als aan de rood-witte lapjes. Fijne Pinksteren!

Karen - Quilts...etc. zei

the stitchery grew so fast and looks so pretty