vrijdag 9 juni 2023

Boerenbont... vervolg...

Quilt je nog wel???

Ja hoor... maar wel heel weinig.

Het is meer dan een half jaar geleden
 dat ik iets schreef
over mijn Boerenbontquilt.

Je kunt er hier, hier en hier over lezen.


De quilt met mooie lapjes
in de kleuren rood-wit-blauw.

Hollandser kan haast niet...
...*Ü*...


Met een voorgedrukte middenstuk...
wat ik erg handig vind
want dit moet mijn buitenquilt worden.

In gedachten ligt hij allang
op de buitentafel te pronken.


Deze quilt bewaar ik voor de bee...
... rond die tijd zie je dan ook elke keer 
een soort van sprongetje
bij de quilt-in-wording...


De vliegende gansjes zitten nu allemaal 
aan de quilt vast.

En dat maakt de quilt meteen
wat meer quilteriger.

Want zo'n middenstuk zonder naden
 is wel fijn voor op de buitentafel...
maar het mist ook juist daardoor
datgene wat ik zo leuk aan een quilt
en het quilten vind...

...*Ü*...


Nog een tussenrandje
en dan mag deze mooie buitenrand eraan.

Dat tussenrandje hoop ik de volgende keer 
af te hebben. 

Ondertussen wordt de buitenrand voorbereid.

Ik markeer de stof 
zodat ik zeker weet dat de randen
mooi aan de quilt komen
en ze niet gaan trekken of lubberen.

XXX

1 opmerking:

Anoniem zei

Kom er ook nog niet aan toe een quiltdip na mijn verhuizing , maar heel leuk om jouw quilt in wording te zien een bee geeft ook al inspiratie om verder te gaan ,ooit was er een bee in de omgeving maar die is zo prijzig geworden ( je krijgt wel Advies maar die heb je eigenlijk niet nodig ) jammer ik kwam er graag !

Gr Femke.