donderdag 11 januari 2024

De eerste steekjes...

 Gisteren heb ik de eerste kruissteekjes
van dit jaar geborduurd... 

...het vogeltje op de tak. 


Hoewel vrijdag de borduurbee was
hebben we daar alleen maar gekletst
zonder één steek te zetten.

Gezellig was het wel...
... *Ü*...


Daarna verder met de engelse tekst (klik).

Inspiratie om er iets in het Nederlands van te maken
was er nog steeds niet.


Het borduren met verloopgaren 
is leuk om te doen.

Voor ik het weet zijn er
twee regels geborduurd...

...en begin ik te dromen 
over een lief borduurdoosje (klik).


Vandaag of morgen ga ik alvast op zoek
naar een leuk stofje,
karton en papier.

Als het dan zover is 
kan ik meteen aan de slag.

XXX

6 opmerkingen:

Willy zei

Dat zijn mooie eerste steekjes van het jaar. Het heeft zo wel wat weg van delfts blauw, een delfts blauw doosje dus.

Karen - Quilts...etc. zei

such pretty blue thread on this piece

Annelies zei

Dat gaat vast een heel mooi doosje worden. Erg leuk.

miekequilt zei

Schattig. Mooi garen hoor.

Marion van de Sande zei

Heel mooi! Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk met het doosje zal gaan. heb je nog bijpassend band gevonden of zelf geverfd?

Ik zit te wachten nog op meerdere kleuren die nergens in Nederland te krijgen zijn dus ik kan nog niet starten met Christmas at Hollyberry Farm. Dus maar even wat kerstornamentjes maken.

Chookyblue...... zei

It's very pretty in variant thread.......